“Ciudatenia de a fi o latina care iubeste drumetia”

Dupa trei zile de drumetie in muntii Ecuadorului, am ajuns la casa matusii mele din Quito, purtand pantaloni de marfa patata, sosetele murdare umplute intr-o parte a rucsacului si adidasii mei atarnati de pantofii de pe cealalta parte.

Nu aveam nevoie de matusa mea sa spuna ceea ce stiam deja: ca femeie latina, care se arata ca acesta a fost cel mai surprinzator si, in cel mai rau caz, nepotrivit. De cand eram mica, mi s-a spus ca o doamna arata intotdeauna bine arreglada . Asta insemna bluze calcate, maquillaje si incaltaminte lustruita. femei matrimoniale oradea Si totusi acolo eram, stand la usa matusii mele in haine murdare.

Am petrecut o mare parte din primii mei 20 de ani, ingrijorat de ce au insemnat momente ca acestea. As putea onora identitatea mea atat de latina, cat si de persoana iubitoare de aer liber? Iata cum am aflat in cele din urma ca pot fi ambele.

Am facut drumetie pentru prima data la varsta de 19 ani. pzonline matrimoniale Habar n-aveam de unde sa cumpar „unelte”.

Am incercat pentru prima data drumetii la 19 ani, deoarece clubul meu in aer liber al universitatii a sponsorizat o excursie in rucsac la un pret redus. Calatoria ne-a dus intr-o calatorie de patru zile prin Muntii Albi din New Hampshire.

Totul despre pregatirea pentru aceasta calatorie m-am simtit strain pentru mine si familia mea. matrimoniale pentru persoane cu dizabilitati Intrucat nu aveam niciun indiciu unde sa cumpar „unelte”, mama mi-a cumparat pantaloni scurti si sosete de lana de la un magazin excedentar al Armatei care vindea imbracaminte uzuala sub 10 dolari. Necunoscut de ceea ce a insemnat „rezistent la apa”, tata i-a oferit vopseaua de vant din anii 1980 ca sacou al meu. Mi-am cumparat cizmele de drumetie cateva saptamani mai tarziu, in timp ce mi-am vizitat colegul de camera din statul ei natal din Maine, unde m-a prezentat la LL Bean si m-a ajutat sa-mi aleg prima pereche.

Odata in calatorie, au existat mai multe noutati: prima data cand am folosit o busola, prima data cand am gatit cu o soba de camping, prima data cand am baut apa dintr-un curent, prima data am sapat gauri pentru poala mea si am depozitat hartia igienica intr-un punga de plastic. siteuri matrimoniale straine Dar poate cel mai semnificativ, a fost prima data cand transportam tot ce aveam nevoie pentru a supravietui pe spatele meu, in timp ce mergeam zile intregi in mijlocul nicaieri. Desi toate celelalte s-au simtit noi si diferite, ceva despre asta s- a simtit cumva natural, ca si cum as fi fost menit sa fac asta tot timpul.

Am fost singurul Latinx din grupul meu. Aceste demografii reflectau statisticile la nivel national: Un raport din 2011 al Universitatii din Wyoming a constatat ca doar unul din cinci vizitatori ai Parcului National din SUA nu era alb. filtr matrimoniale Pentru Latinxs, numarul este 1 din 10.

Pentru alte forme de recreere in aer liber, numerele sunt mai scazute: Un sondaj de escalada a descoperit ca 3,8 la suta dintre alpinisti erau Latinx, iar 0,2 la suta erau negri sau asiatici. Un sondaj realizat de Outdoor Foundation a raportat ca doar 8% dintre hispanici au participat la sporturi in aer liber in 2014.

Afacistul african-american, James Mills, a numit acest „Adventure Gap”, iar multi altii au explorat motivele care stau la baza ceea ce un post de pe Sierra Club a numit „albul insuportabil al drumetiei”. matrimoniale bucuresti.ro Ryan Kearney la Noua Republica a sustinut ca o parte a problemei era dinamica clasei. El a citat date de la Fundatia in aer liber care a descoperit ca 40% dintre persoanele care participa la recreere in aer liber au venituri casnice de 75.000 USD sau mai mult, un nivel de venit pe care doar un sfert din gospodariile Latinx il au. (Exista un decalaj salarial semnificativ intre familiile albe si Latinx: Latinx-urile educate la facultate inca castiga doar aproximativ 69% din ceea ce castiga barbatii albi. matrimoniale constantin brancoveanu )

In piesa sa, Kearney recunoaste ca modul sau initial de accesare a culturii in aer liber – o scumpa tabara de somn de vara in Upstate New York – este din punct de vedere financiar pentru multi oameni: „M-am indragostit de aer liber, deoarece am avut mijloacele de a face acest lucru .“ In cartierul meu in crestere, am asociat si recreerea in aer liber cu afluenta familiei: vara, copiii bogati au plecat in tabara si au facut drumetii si s-au jucat afara. Copiii saraci si mijlocii au ramas acasa.

Dar chiar si atunci cand familia mea a avut mijloacele financiare, cultura in aer liber inca era in conflict cu persoana pe care au muncit din greu pentru a crea. matrimoniale fete tinere Ori de cate ori le povestisem parintilor mei despre o calatorie cu rucsacul in salbaticie, parintii mei glumeau despre ironie: ca imigranti, muncesc toata viata pentru a ma asigura ca am un acoperis sub cap si haine prezentabile. Si acum am ales intentionat sa dorm afara, purtand haine acoperite in murdarie?

Cu stereotipurile care rezista deja, multi Latinxs pe care ii stiam simteau nevoia de a demonstra ca traiesc confortabil. Stiam femei latine care i-au manichiat in mod special, pentru a le da altora impresia ca nu trebuie sa lucreze niciodata. Si stiam familii Latinx care ezitau sa rezerve pensiuni sau tabara cand calatoreau, deoarece se temeau ca implica ca nu isi permit un loc „real” pentru a sta. site international de matrimoniale Din punct de vedere cultural, nu va puteti interesa sa iesiti din grila atunci cand inca incercati sa le dovediti oamenilor ca va puteti permite sa traiti din asta.

In familia mea, genul a jucat si un rol. In crestere, am interiorizat mesaje despre cum trebuia sa se comporte o femeie latino-respectuoasa: A fi „doamna” insemna sa ma tratez delicat si a fi un domn menit sa onoreze fragilitatea unei femei. Nu am fost niciodata asteptat sa transport mult sau sa fac ceva de la distanta periculos fara protectia sau asistenta unui om. transvestite matrimoniale mures Nimic despre mine sa bag un pachet de 30 de lire pe munti, aliniat la aceste idei.

Intr-un interviu pentru Everywhere All the Time, un blog despre cursa si calatorii, Jose Gonzalez, directorul Latino Outdoors, a vorbit despre modul in care chiar si detaliile mici, precum mancarea de camping, pot face, de asemenea, sa se simta in aer liber la distanta culturala: „Trail mix? Desi m-am indragostit de el dupa ce am incercat-o, cand am pus ochii pe ea, m-am gandit: „De ce amestecam alunele cu ciocolata? Unde este sosul fierbinte sau chile y limon ? ”” Intr-un episod al podcastului NPR’s Code Switch , gazda Adrian Florido si alte persoane de culoare au impartasit anecdote despre cum se simteau si ei din punct de vedere cultural in aer liber.

Cand am invatat in mare parte studenti de culoare in apropiere de Oakland, California, nu m-a surprins cand multi mi-au spus ca nu au calatorit niciodata o zi in viata lor, chiar daca locuiau la cativa kilometri de parcuri si plaje de stat celebre si doar un la cateva ore distanta de lacul Tahoe si Yosemite. Unii nu vazusera niciodata oceanul. matrimoniale 3x gay Acesta este ciclul nefericit al culturii in aer liber: barierele economice si culturale sistemice exclud comunitatile de culoare, ceea ce ne conduce ulterior sa adoptam ideea ca, cumva, natura nu este „lucrul nostru”.

Pe masura ce am participat mai mult la cultura in aer liber, i-am invidiat pe prietenii mei care s-ar putea bucura de natura fara sa se gandeasca la aceste probleme, care s-ar putea bucura de un weekend in padure fara sa ia in considerare si impactul clasei, rasei, sexului si privilegiului care exista in cadrul acesteia. In timp ce scriitoarea Narinda Heng a argumentat intr-o piesa pentru blogul Racialicious, prea des oamenii folosesc „cultura frisonului” a recrearii in aer liber ca o scuza pentru a nu privi critic problemele sociale. Dar, ca oameni de culoare, nu avem neaparat privilegiul de a ne relaxa la fel de mult ca altii. matrimoniale 24 botosani Dupa cum scrie Heng: „Imi navighez cursa / sexul / clasa peste tot, tot timpul. … matrimoniale femei raid galati braila Sunt multe mai multe in joc atunci cand incerc sa intru in partea „pura” a activitatii. ”

Cum mi-am impacat identitatile de latina si de iubit in aer liber

Din fericire, dupa ce am ajuns la casa matusii mele in acea zi in conditii de „bagheta”, ea si verii mei nu si-au exprimat niciodata dezaprobarea in mod explicit. Dar tot pareau derutati de ideea ca vreau sa-mi petrec o mare parte din calatoriile mele la munte, in loc de plaja sau oras. Cand au intrebat despre planurile mele viitoare, le-am spus ca vreau sa vizitez orase mici precum Vilcabamba. matrimoniale bucuresti site:publi24.ro Auzind acest lucru, vor batjocori: “Ce trebuie sa faci acolo ?”

„Drumetie”, as spune si ar privi pur si simplu, ca si cum ar fi asteptat sa fie mai mult. Notiunea de a vizita undeva doar pentru a petrece zile plimbare pe trasee nu parea sa aiba niciun sens. In timpul vietii lor traind in cateva ore de la oras, niciunul dintre membrii familiei mele nu mai fusese pana atunci.

Inutil sa spun, eram disperata de un model. matrimoniale 18 ani La vremea respectiva, latino-urile pe care le vedeam in mod obisnuit la televizor purtau tocuri, aveau genti de mana fanteziste si isi pulverizau parul: Sofia Vergara pe Modern Family , Eva Longoria de la Disperate Housewives sau vedetele din aproape fiecare novela. In filme, Reese Witherspoon a jucat in Wild si Jennifer Lopez a jucat in The Wedding Planner . Inca nu ma pot gandi la un personaj latin din mass-media, care arata ca si cum ar putea petrece o noapte in afara, in afara de Dora Explorer (si este un desen animat).

• raid matrimoniale galati
  • matrimoniale anglia fete
  • matrimoniale mica publicitate
  • matrimoniale republica moldova femei cu poze
  • matrimoniale s─âlaj
  • matrimoniale ploiesti forum
  • anunturi matrimoniale si sex botosani
  • publi24 matrimoniale cta
  • vaslui matrimoniale
  • matrimoniale timisoar
  • publi matrimoniale constanta
  • constanta matrimoniale telegraf
  • femei sex matrimoniale
  • anuntul a z matrimoniale
  • servici matrimoniale
  • femei matrimoniale sibiu
  • matrimoniale telefonic constanta
  • matrimoniale public sector 2
  • agentii matrimoniale cluj
  • piatra neamt matrimoniale

Dar dupa ce am parasit casa matusii mele in Quito, am gasit ceea ce cautam. agentii matrimoniale arad In timp ce vizitau orasul Huaraz, Peru, am intalnit o femeie peruviana in jurul varstei mele, pe nume Mery. Pe Facebook, Mery a avut o poza cu ea care transporta o bicicleta de munte pe umeri pe un traseu. Un altul i-a aratat cu crampoane si un ham, ridicand un topor de gheata in varful unui munte. Restul au fost in cea mai mare parte selfie cu varfuri inzapezite si lacuri de cratere in parcul national din apropiere. matrimoniale craiova dolj femei

Nu mai intalnisem niciodata o femeie din America Latina ca Mery. Inainte de a o intalni, nu cred ca am crezut cu adevarat ca exista o femeie ca ea. In schimb, cumparasem in SUA ideea cum aratau o femeie latina. Si totusi, aici Mery a dovedit totul gresit. ilkok site de matrimoniale

Mai tarziu, prin calatoriile mele in America de Sud, voi intalni mai multi latino-americani care erau alpinisti, drumeti, caiac, munte, capriori. Ceva legat de faptul ca am vazut acesti oameni din cultura familiei mele in geci de ploaie hidrofuga si pantaloni scurti rapid-uscati, purtand faruri si Camelbaks s-au simtit nu numai imputerniciti, ci profund necesari. Limitarea culturii in aer liber la un „lucru al oamenilor albi” parea mai arbitrara si inexacta ca niciodata. Odata ce „in aer liber” parea latino-american, totul despre asta s-a schimbat brusc. negrese matrimoniale

In timpul acelei calatorii mi-am dat seama ca, daca este ceva, dragostea mea pentru munti ma face mai conectata la cultura mea, decat sa ma detasez de ea. Pentru Latinx-uri din familii din Anzi, drumetia este in sangele nostru. In America de Sud precolumbiana, incasii obisnuiau sa angajeze alergatori cunoscuti sub numele de chasquis pentru a face drumetii de-a lungul Anilor, care transmit mesaje si mancare dintr-un oras in altul. Atunci cand imparatul inca din Cuzco a cerut peste proaspat de la mare, sasiul va alerga prin munti pana la Lima si inapoi in mai putin de doua zile. publi24 ro anunturi matrimoniale escorte brasov

Oamenii pe care i-am cunoscut in timp ce calatoream in Peru continuau aceasta traditie. In Cuzco, cand m-am inscris ca turist pentru „Traseul Inca de patru zile”, multi localnici mi-au spus ca au alergat acelasi traseu in mai putin de 48 de ore. Purtatorii nostri de pe traseul Inca au ridicat totul in sandale, purtand in acelasi timp de cel putin trei ori cantitatea pe care am facut-o. In timp ce faceam drumetii in alte parti din Anzi, tot am trecut de multe ori indigeni (in special, erau de cele mai multe ori femei) folosind aceeasi poteca pentru a baga si transporta culturi sau materiale sau pentru a trece pur si simplu dintr-un loc in altul. matrimoniale oradea nr tel Aceste experiente mi-au amintit ca inainte de drumetii au devenit un hobby si o atractie turistica, pentru oamenii din cultura mea era pur si simplu o nevoie. Si inainte ca oamenii din Statele Unite sa scoata 300 de dolari pentru ghetele Gore-Tex si Under Armour, oamenii din cultura mea au ajuns la varf cu un poncho si chanclas.

Minoritatile se simt adesea excluse din comunitatea in aer liber – dar asta incepe sa se schimbe

In ciuda faptului ca am inceput sa-mi imbratisez identitatea de latina care iubeste natura, ma simt adesea departe de comunitatea in aer liber. Aceste despartiri devin si mai semnificative (si mai frustrante) pe masura ce imbatranesc si aleg unde sa traiesc. matrimoniale campeni Ori de cate ori consider un oras ca o potentiala noua casa, de multe ori ma simt nevoit sa decid daca accesul la aer liber sau accesul la o comunitate Latinx este prioritatea mea. In Statele Unite, „marele aer liber” inseamna adesea si cea mai mare omogenitate. Saptezeci si opt la suta din latinx traiesc in cele mai mari zone urbane ale tarii; in schimb, unele dintre cele mai frumoase zone, indepartate din Statele Unite, nu sunt deloc diverse. (Cateva exemple: Jackson Hole, Wyoming, este de 91 la suta alb. registrul national notarial al regimurilor matrimoniale contact Big Sky, Montana, este de 93,2 la suta alb.)

De multe ori in timp ce calatoream, intalneam cupluri care lasasera totul pentru a se muta intr-o locatie naturala uimitoare, unde s-au laudat sa fie la doar cateva minute distanta de cele mai bune schiuri si drumetii din lume. Insa, ca Latinx, imi este mai dificil sa vad aceste spatii doar ca niste paradisuri in aer liber, fara sa ma simt si eu infundat de frica ca nu apartin. In timp ce prietenii in aer liber fac ravagii cu privire la salbaticia neinsufletita a Idaho, peisajele rosii rosii din Utah sau orasele ascunse de munte nestemate din Washington si Oregon, ma intreb daca frumusetea pitoreasca a acestor locuri este suficienta pentru a depasi izolarea lor culturala. matrimoniale puli

Intr-un articol din New York Times, scriitorul japonez-american Glenn Nelson sustinea ca locatiile naturale, indepartate, prezinta oameni de culoare, cu intrebari de siguranta de baza: „A existat intotdeauna un pic de nervi in timp ce traversam orasele rurale mici in drum spre un parc. Si au fost glume cu privire la gasirea unui semn „alb numai” la intrarea in destinatia noastra sau a pericolelor de a fi aliniat sau atacat in timp ce colecta lemne de foc dupa ce soarele a apus. Istoria noastra culturala ne-a invatat la ce sa ne asteptam. ” In articol, el a raportat rezultatele unui sondaj privind serviciile de parcuri din 2011, care a constatat ca albii nu erau de trei ori mai mari decat albii sa spuna ca parcurile nu erau sigure in vizita. publicitate 24 matrimoniale

Din fericire, multe organizatii in aer liber au inceput sa se adapteze acestor realitati. Serviciul Parcului National a creat recent un Birou de relevanta, diversitate si incluziune. Sierra Club si-a ales recent primul presedinte afro-american si si-a angajat primul director de diversitate, echitate si incluziune.

Acelasi program universitar in aer liber, care m-a introdus in drumetie in urma cu aproape 10 ani, a publicat recent un ghid de „autoeducare”, care este oferit participantilor. Ghidul este intitulat „Identitate, privilegiu si opresiune in aer liber” si argumenteaza „modul in care experimentam in aer liber este in mod politic.” Citat universitarul Karen Warren, care scrie, „Memoria colectiva a experientelor trecute de segregare mandatata legal, zborul din zonele rurale catre cele urbane din cauza muncii fortate in aer liber si a violentei motivate rasial, care au avut loc de obicei in zonele indepartate continua sa joace un rol in a decide modul in care oamenii de culoare petrec timp in natura. ” Din aceasta istorie, ea sustine ca notiunea de „mediu natural ca sanctuar sau loc de refugiu” nu este neaparat impartasita de comunitatile marginalizate din Statele Unite.

Pe masura ce comunitatea in aer liber incepe sa recunoasca aceste probleme, alte organizatii au lucrat pentru rezolvarea lor. Organizatii precum Fresh Air Fund, Vida Verde, Outdoor Afro si Latino Outdoors, toate ofera experiente in aer liber comunitatilor de culoare. Aceste comunitati au obtinut, de asemenea, o prezenta mai mare pe retelele de socializare datorita grupurilor Facebook Hikers of Color si conturilor HEAT si Instagram precum Brown People Camping. Toti au ajutat sa reinventeze cum poate arata si insemna cultura in aer liber.

Intr-o piesa recenta din Huffington Post, Rod Torrez a sustinut, de asemenea, ca cel putin in unele zone ale Statelor Unite, Latinxs ar putea sa le placa deja in aer liber mai mult decat credem: Rezultatele unui sondaj au constatat ca mai mult de 90 la suta din Latinxs in Colorado iar New Mexico se angajeaza in recreere in aer liber. Majoritatea latinilor din aceste state au vizitat si terenuri publice cel putin o data pe luna.

Intre timp, devin din ce in ce mai increzator recunosc ca si mie imi place. Imi place mizeria, imi plac durerile, imi place libertatea. Imi place momentul in care imi desfac prima data cortul si vad dimineata. Imi place felul in care are gust cafeaua mea cand ma trec peste cana si stau pe un bustean. Imi place senzatia de a transporta tot ce-mi trebuie saptamana pe spate. Si stiu acum ca a-ti placea acele lucruri nu trebuie sa insemne sa lase drumul conexiunii Latinx. Pe masura ce demografiile continua sa se schimbe, sunt incantat pentru ziua in care asez un cort in jurul unui foc de tabara, inconjurat de comunitatea mea Latinx, stiind ca suntem exact acolo unde trebuie sa fim.

Amanda Machado este o scriitoare, editor, strateg de continut si facilitator care lucreaza cu publicatii si non-profit din intreaga lume. Puteti afla mai multe despre munca ei pe site-ul ei web .

Prima persoana este casa Vox pentru eseuri narative convingatoare si provocatoare. Ai o poveste de impartasit? Cititi recomandarile noastre de trimitere si trimiteti-ne la [email protected] com.