Postura: dreapta prin viata | BRIGITTE.de


Un cap ridicat, un mers drept si umerii relaxati – aceasta este postura potrivita pentru o carisma pozitiva. Si: tensiunile dispar.

Sunt un tip de broasca testoasa, asta este imediat clar. Nu am o armura groasa, ceea ce in viata de zi cu zi cu siguranta nu ar fi un lucru rau. Dar capul meu este impins inainte, asemanator reptilelor primitive, gatul este scurt si indoit. Si cu cat stau mai mult in fata computerului meu, cu atat umerii imi trag mai sus spre urechi, de parca capul meu ar fi vrut sa dispara complet intre ei, sa se retraga sub un scut de protectie imaginar. Chiar si fara ecran, sunt imediat expus ca un taburet de birou, ca cineva care din cand in cand chiar nu stie unde imi este capul.

Seminarul se numeste „ Uita-te pe tine insuti ”. Si asta facem, zece femei de diferite varste, in aceasta dimineata de sambata la Zurich. Priviti-va unul pe celalalt cu atentie, fara rautate sau cu degetul aratator, cat se poate de impartial si tolerant. Sentiment ciudat de a vedea ochii curiosi ai strainilor ratacind peste propriul tau corp. Nu o privire rapida, ci un studiu si o evaluare intensiva, precisa. Indiferent daca spatele cocosat, spatele scobit sau picioarele arcuite, totul este inregistrat. Si apoi se fac si fotografii, de profil. Profilul nu este punctul meu forte.

Postura este o interactiune intre interior si exterior

Este vorba de postura si de faptul ca adesea avem dureri cand este rau. Si este vorba despre limbajul corpului, despre carisma, despre ceea ce dezvaluim despre noi in celebrele sapte secunde care conteaza pentru prima impresie. Despre interiorul si exteriorul si modul in care se influenteaza reciproc, despre puterile magice din aceasta interactiune.

“Aspectul si carisma sunt direct legate de postura. O postura corecta din punct de vedere anatomic ne face imediat sa parem mai atragatori si mai tineri”, spune Claudia Larsen in timp ce apasa declansatorul de pe camera ei. Fotograful si artistul multimedia in varsta de 46 de ani stie acest lucru nu numai din privirea prin obiectiv. De mult timp lucreaza cu sotul ei, medicul Dr. Christian Larsen, 52 de ani, cu anatomie, expresie fizica, autenticitate si estetica.

Spiraldynamik este numele conceptului conform caruia cercetatorul de miscare a jucat un rol cheie in dezvoltarea unui manual de instructiuni 3D bazat pe anatomie pentru corp. Cei care le stapanesc, spune Larsen, previn uzura prematura si durerea. Din pacate, majoritatea oamenilor nu sunt la fel de familiarizati cu acest lucru ca si cu manualul de instructiuni pentru playerul DVD.

Cu greu nimeni nu este constient de faptul ca toate miscarile din corpul nostru sunt in forma de spirala, niciodata drept inainte si inapoi, ci merg intotdeauna mana in mana cu o rotatie. Si ca conditia prealabila pentru orice coordonare a miscarilor este un echilibru dinamic tridimensional care este deja deranjat de usoare abateri. Daca doar trei din cele 200 de perechi de muschi care ne controleaza miscarile sunt „depasite” din cauza posturii incorecte, intregul sistem nu mai functioneaza fara probleme. Chiar si cea mai mica tensiune necorespunzatoare duce la faptul ca unii muschi sunt incordati, tensionati, durerosi, altii sunt rareori folositi, scurteaza, limiteaza intervalul de miscare. Si slabeste carisma personala.

Devine rapid clar de ce gatul meu este atat de des incordat si de ce ma doare spatele si capul dupa ce am stat in aceeasi pozitie ore in sir. De asemenea, explica curba plata pe care mi-a dat-o Uschi Bautzmann de la Kieser-Training din Hamburg-Eimsbuttel dupa un test al muschilor adanci ai gatului: „Cand ma intind, valoarea masurata este pur si simplu in regula”, spune kinetoterapeutul. „Dar cand iti indoiesti muschii sunt la fel de slabi ca cei ai unui batran de 70 de ani”. Asta e greu! In jargonul tehnic, acest lucru se numeste pur si simplu slabiciune musculara si dezechilibru.

Antrenament suplimentar pentru muschii din apropierea coloanei vertebrale

Pentru a compensa acest lucru, muschii adanci din apropierea coloanei vertebrale trebuie antrenati in mod specific. Mai presus de toate, insa, trebuie sa invat sa ma misc corect anatomic, in tot ceea ce fac, spune Christian Larsen: „ Lucrul la computer nu trebuie sa fie o scuza pentru umerii strambi. Este mai degraba o provocare, cu cateva ore pe zi pe Coordonarea laterala a umerilor la lucru.”

Asadar: „ Lucreaza @ tine insuti ”. Acesta este numele conceptului de Larsen. Recunoasteti modelele de miscare nesanatoase inradacinate si reprogramati-le in modele corecte din punct de vedere anatomic, sanatoase. Nu atat de dificil in zona gatului si a umerilor. Pozitia proasta poate fi usor vazuta si corectata aici. Si de indata ce gatul nu mai este comprimat si oxigenul, sangele si informatiile nervoase pot curge din nou nestingherite, intregul organism beneficiaza.

Prin urmare, postura de baza este: prelungiti coloana vertebrala, deschideti pieptul, relaxati stomacul, indreptati capul, gatul este lung si deschis, barbia si gatul formeaza un unghi drept, urechile si varful sunt perpendiculare pe trunchi, varful in sus , barbia in jos, articulatiile umarului Roll spate si latime – nu impreuna! – trageti, omoplatii se odihnesc relaxati si largi pe spate, claviculele sunt orizontale si in linie cu podeaua. Aceasta este postura anatomic corecta si cea mai sanatoasa. Si arata si cel mai bine! Perfect erecta, relaxata, eleganta, mandra, pielea fetei stransa in mod natural. Camera face clic din nou, din nou in profil. Diferentele devin vizibile.

„Este placut sa-ti pastrezi calmul”, spune Claudia Larsen. „Un cap ridicat, un mers drept si umerii relaxati – aceste trei lucruri sunt cheia unei carisme pozitive.” Si, desigur, are ceva de-a face cu deschiderea si increderea in sine. Daca interiorul si exteriorul nu se potrivesc, contradictiile din atitudinea noastra devin vizibile. johnnys.jocee.jp Chiar si atunci cand incercam, corpul nostru refuza sa ne pacaleasca pe noi insine si pe altii, nu minte niciodata, este autentic.



  • jurnalul
  • loto grecia kino
  • depunere declaratii
  • bichon havanez
  • facebook lite
  • denise rifai
  • hyundai kona
  • video xxx
  • pokerstars
  • andreea antonescu
  • florin citu
  • dmx
  • muzica copii
  • mirela vaida
  • isj dolj
  • ing home
  • kinderpedia
  • vlad
  • answer
  • nokia




Dar, in loc sa ne lasam umerii trist si sa ne prabusim sub o povara imaginara, putem accepta in mod constient provocarile vietii, ne putem indrepta, respira adanc si ne vom lupta cu putere. „Cei care cred ca sunt frumosi sunt si ei frumosi”, spune antrenorul personal Regina Forst. „Carisma puternica dupa care tanjesti vine de la sine.”

Corectarea posturii proaste va ofera o noua incredere in sine

Postura si psihicul se influenteaza reciproc. Atitudinea pe care o luam fata de noi insine si fata de viata se reflecta si in miscarile noastre, in statornicia noastra, in indreptarea noastra. Asadar, merita sa schimbati vechile modele de miscare, sa le integrati pe cele noi in viata de zi cu zi, cand va uscati parul, la birou, in timp ce conduceti. Corectarea posturii proaste ne poate oferi un nivel de sinceritate fara precedent. Noua incredere in sine, libertate mai mare, o gama de miscare care nu s-a crezut niciodata posibil. „Cand experimentam inteligenta innascuta a miscarii care este in corpul nostru, devenim mai vii”, spune Christian Larsen. „Si stralucirea din interior creeaza frumusete”.

Il credem. Noua viziune asupra corpului nostru pe care seminarul ne-a deschis-o ne arata efectul. Chiar si acum. Am crescut in acea zi, cel putin putin. Cel putin mi-am facut o idee despre cum este sa te misti intr-un mod relaxat si armonios. Inca putin teapan, dar in mod constient drept, ne indreptam spre casa. Testoasa isi ridica capul in vant si isi face gatul lung.

De citit si de vazut: Christian Larsen si Bea Miescher: „Gatul in picioare” si „Umerii puternici”, Trias, 64 de pagini fiecare cu DVD, 29,95 euro Christian si Claudia Larsen: „Analizeaza si imbunatateste posturile: Priveste-te pe tine insuti – lucreaza @insuti „, Trias, 144 pagini, 24,95 euro Christian si Claudia Larsen: „Aratati mai atractiv prin postura corecta”, Trias, 128 pagini, 17,95 euro Informatii si adrese ale terapeutilor in dinamica spirala formati la www.spiraldynamik.com

Este frumos sa va pastrati calmul: cinci exercitii

imagine

Relaxati umarul: In timp ce stati, trageti un Theraband (disponibil in magazinele de sport, info: www.thera-band.de) din stanga jos in diagonala peste stomac si piept peste umarul drept si fixati ambele capete cu fese astfel incat banda este uniform intinsa este entuziasmata. In timp ce inhalati, miscati omoplatul impotriva tensiunii ligamentului ca si cum ar fi pe o cale spirala inainte si spre interior spre nas. Pe masura ce expirati, omoplatul se scufunda incet inapoi-in jos-in afara. Pieptul ramane drept, umerii nu se contracta. Exerseaza partea stanga in directii opuse, cinci minute pe zi. Umerii isi recapata latimea naturala si invata sa se lase in mod constient.

imagine

Obtinerea flexibilitatii: Desenati o cifra opt in palma mainii. Stai drept pe un scaun, gatul tau este lung. Tine-ti mana in fata fetei, astfel incat varful nasului sa fie indreptat spre centrul figurii opt. Apoi misca-ti capul astfel incat varful nasului sa urmareasca cifra opt, incepand din stanga jos. Cei care practica aceasta miscare de curgere timp de trei pana la cinci minute pe zi mobilizeaza articulatiile capului in toate directiile si slabesc muschii adanci ai gatului. De-a lungul timpului, puteti face exercitiul oriunde intre ele – chiar si fara cifra opt in palma.

imagine

Intariti gatul: Intindeti-va pe spate, genunchii indoiti, ondulati usor pelvisul, astfel incat crucea sa fie bine sustinuta. Inspirati si coborati incet gatul pana cand este lung si relaxat. Impingeti coroana in afara ca o prelungire a coloanei vertebrale. Pe masura ce expirati, ridicati capul cativa centimetri, coborand barbia spre stern. Pune din nou capul in jos si lungeste-ti gatul in mod constient data viitoare cand inspiri. 10 pana la 20 de repetari pe zi, de preferinta dimineata inainte de a te ridica. Acest lucru intareste si activeaza muschii profundi ai gatului.

imagine

Eliberati umarul: Stati confortabil si in pozitie verticala, mana stanga apuca coltul omoplatului drept din fata si de sus. Desenati un opt in aer la dreapta corpului cu bratul drept. Incepeti inauntru din fata. Miscarea are loc numai in articulatia umarului, omoplatul ramane calm sub varful degetelor. Exerseaza umarul stang in directii opuse. Trei minute pe zi pe fiecare parte promoveaza mobilitatea.

imagine

Deschideti gatul: culcati-va pe spate cu picioarele indoite. Gatul este gol, barbia usor intinsa spre tavan. Odata cu inhalarea relaxeaza in mod constient muschii gatului, barbia se scufunda, capul se misca intr-o mica miscare de inclinare din cap. Axele de rotatie trec prin cap de la o ureche la cealalta. Cand respirati barbia spre tavan, cand respirati, capul se intoarce in pozitia relaxata. Aceasta miscare usoara de balansare, de doua pana la cinci minute pe zi, relaxeaza muschii adanci ai gatului si previne durerile de cap tensionate. mama.jocee.jp

aici: toate exercitiile in format PDF

Text: Monika Murphy-Witt Ilustratii: Silja Gotz

#Subiecte

  • postura
  • Christian Larsen
  • Carisma
  • Tensiune
  • calculator
  • aparat foto
  • Zurich